Socialize

Facebook
Home » Formare » Mobilitati » Specializare profesională, în Valencia, pentru șase profesori de la Palatul Copiilor Bacău

Specializare profesională, în Valencia, pentru șase profesori de la Palatul Copiilor Bacău

Preocupați de autoperfecționare și de continuă dezvoltare a competențelor profesionale, pentru a putea răspunde mereu noilor nevoi educaționale ale elevilor din mileniul III, profesorii Palatului Copiilor Bacău au luat parte în anul școlar 2018-2019 la mai multe cursuri de specializare oferite de instituții de training din străinătate.

Cea mai recentă mobilitate pentru formare profesională a fost în Valencia (Spania), unde șase profesori ai instituției de învățământ nonformal din Bacău au participat, în perioada 5-12 mai 2019, alături de cadre didactice din Bulgaria, Franța, Lituania și Portugalia, la un curs de Tehnologia Informației („I.C.T. for Teaching and Learning“), susținut de traineri ai agenției de training și mobilitate Esmovia. Timp de o săptămână, profesorii Palatului Copiilor Bacău au învățat cum să integreze noile tehnologii în activitățile de predare, învățare, evaluare, cum să încurajeze învățarea colaborativă între elevi și noi strategii de instruire precum „flipped classroom“, care inversează mediul tradițional de învățare, cu ajutorul mediului on-line.

Cursurile au avut loc  în cadrul proiectului Erasmus+ KA101 School Education Staff Mobility „Joacă și digitalizare într-o școală primitoare“, iar din echipa de profesori care au luat parte la mobilitatea din Valencia au făcut parte Nela Dumea, director al Palatului Copiilor Bacău și coordonator al proiectului, Laura Huiban, prof. coord. pentru Cercul de Jurnalism al Palatului Copiilor Bacău, Marinica Ifrim, profesor de canto – muzică populară, la Clubul Elevilor Moinești, Anca Rotaru, profesor de ecologie și protecția mediului, la Clubul Elevilor Onești, Narcis Ostahie și Vasile – Ciprian Bejenaru, coordonatori ai cercurilor de elecrotehnică din Palatul Copiilor Bacău.

Este cea de-a doua echipă de profesori ai Palatului Copiilor Bacău care beneficiază de specializare în cadrul acestui proiect, după ce, la începutul anului, alți profesori care coordonează cercuri de educație nonformală în cadrul institutiei au participat la un curs de formare pe tema introducerii jocului în activitatea de predare, curs ce a avut loc în Praga (Cehia).

Noile metode educaționale învățate au fost deja aplicate la ore de către membrii echipei care a participat la stagiul de formare din Valencia, elevii Palatului Copiilor Bacău apreciind foarte mult activitățile din domenii precum Digital Storytelling, în care și-au putut crea pe calculator povești, benzi desenate, în care să fie ei înșiși personaje.

Participarea la această mobilitate a facilitat și cunoașterea culturii spaniole și schimbul de idei pe teme cultural-educaționale și social-administrative între profesorii dintre șase țări participante. Valencia este cel de-al treilea oraș ca mărime din Spania, după Madrid și Barcelona, și este un exemplu pentru cum a reușit să îmbine cu succes tradiția și modernitatea, cu beneficii pentru turismul local. Orașul Științelor și al Artelor, un construct relativ recent, din ultimii 20 de ani, care atrage numeroși turiști, se completează în mod fericit cu poezia centrului vechi, în care pot fi admirate simboluri istoric-arhitecturale, vechi de sute de ani, precum Catedrala din Valencia, despre care se spune că adăpostește Sfântul Graal, din anul 1437, sau Turnurile Serranos, dar și alte numeroase bijuterii arhitectonice legate de istoria veche a orașului. Valencia este, de asemenea, apreciată de turiști, dar și de localnici pentru climă și pentru parcul de nouă kilometri lungime, amenajat în fosta albie a râului Turia, care abundă de vegetație și de piste pentru biciclete, role dar și de piste pentru alergat, ceea ce sprijină o viață sănătoasă cu ajutorul sportului.

„Formările Erasmus+ oferă ocazii de învățare pentru profesorii de învățământ preuniversitar foarte valoroase, atât prin ineditul noțiunilor pe care și le însușesc aceștia, cât și prin schimburile interculturale care au loc simultan. Totodată, se leagă prietenii cu profesori din alte țări, se nasc noi idei de
proiecte de colaborare. De aceea, Erasmus+ este un program atât de iubit și în același timp atât de greu de accesat. Bucuria de a avea un astfel de proiect aprobat și competențele acumulate pe parcursul derulării lui conduc la entuziasmul de a scrie noi proiecte, prin care să facem față provocărilor din domeniul nostru de activitate. Erasmus+ este cu adevărat un program care schimbă vieți și atitudini. Metoda prin care o face este învățarea, în timpul parcursului școlar, dar și pe tot parcursul vieții“ – prof. dr. Nela Dumea, director al Palatului Copiilor Bacău. 

Prof. Laura HUIBAN-BIBIRE