Analiză statistică şi observaţii
Prezentare a distribuţiei orelor pe arii curriculare şi total ore/săptămână/an de studiu.
LIMBĂ ŞI COMUNICARE | 7 | 0* | 6 | 0* | 6 | 0* | 6 | 0* |
MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII | 9 | 0 | 9 | 2 | 9 | 3 | 9 | 0 |
OM ŞI SOCIETATE | 5 | 0 | 4 | 0 | 3 | 0 | 2 | 0 |
ARTE | 2 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
EDUCAŢIE FIZICĂ, SPORT ȘI SĂNĂTATE | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 |
TEHNOLOGII | 3 | 0 | 4 | 0 | 3 | 1 | 3 | 1 |
CONSILIERE ŞI ORIENTARE | 2 | – | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TOTAL ore trunchi comun / curriculum stabilit la nivelul școlii | 30 | 0 | 27 | 3 | 25 | 5 | 23 | 2 |
TOTAL | 30 TC = 30 | 27 TC + 3 CDŞ= 30 | 26 TC + 1 CD + 3 CDŞ =30 | 23 TC + 1 CD + 1 CDŞ = 25 |
Observaţii: *Se referă la numărul de ore CD şi CDS.
PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT
CICLUL INFERIOR AL LICEULUI – Clasele a IX-a și a X-a
CICLUL SUPERIOR AL LICEULUI – Clasele a XI-a și a XII-a
FILIERA TEORETICĂ, PROFIL UMANIST
SPECIALIZAREA: ŞTIINŢELE SOCIALE
ARIA CURRICULARĂ Disciplina |
Clasa a IX-a Ore/ săptămână |
Clasa a X-a ore/săptămână |
Clasa a XI-a ore/săptămână |
Clasa a XII-a ore/săptămână |
||||
Trunchi comun (TC) |
Curriculum stabilit la nivelul școlii (CD+CDS) |
Trunchi comun (TC) |
Curriculum stabilit la nivelul școlii (CD+CDS) |
Trunchi comun (TC) |
Curriculum stabilit la nivelul școlii (CD+CDS) |
Trunchi comun (TC) |
Curriculum stabilit la nivelul școlii (CD+CDS) |
|
LIMBĂ ŞI COMUNICARE | 7 | min. – max. | 8 | min. – max. | 8 | min. – max. | 6 | min. – max. |
Limba şi literatura română | 3 | – | 2 | – | 2 | – | 2 | – |
Limba modernă 1 | 2 | – | 2 | – | 2 | – | 2 | – |
Limba modernă 2 | 2 | – | 2 | – | 2 | – | 2 | – |
Limbă şi civilizaţie veche (latină / greacă) | – | 2 | 2 | – | ||||
Discipline opționale | – | – | – | – | – | – | – | 1 CDŞ |
MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII | 6 | 0 | 6 | 0 | 2 | 2 | 2 | 1 |
Matematică | 2 | – | 2 | – | 2 | – | 2 | |
Fizică | 2 | – | 2 |
– | – | – | – | – |
Chimie | – | – | – | – | – | – | ||
Biologie | 2 | – | 2 | – | – | – | – | – |
Discipline opționale | – | – | – | – | – | 2 CD – teme integratoare privind înţelegerea lumii înconjurătoare | – | 1 CD – aspecte moral-juridice privind cercetarea ştiinţifică |
OM ŞI SOCIETATE | 8 | 0 | 7 | 0 | 9 | 1 | 7 | 1 |
Istorie | 2 | – | 2 | – | 3 | – | 4 ore alocate uneia dintre opţiuni (istorie sau geografie) | – |
Geografie | 2 | – | 2 | – | 3 | – | – | |
Discipline socio-umane | 2 | – | 2 | – | 2 – abordări integratoare / dezbateri | – | 2 – abordări integratoare / dezbateri | – |
Religie/Morală | 1 | – | – | – | – | – | ||
Educație antreprenorială | 1 | – | 1 | – | 1 | – | 1 | – |
Discipline opționale | – | – | – | 1 CDŞ | 2 CDŞ | |||
ARTE | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Educație vizuală | 1 | – | 2- Istoria artelor clasice | – | 2- Istoria artelor moderne | – | – | – |
Educație muzicală | 1 | – | – | – | – | – | ||
Discipline opționale | – | – | – | – | – | |||
EDUCAŢIE FIZICĂ, SPORT ȘI SĂNĂTATE | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 |
Educaţie fizică | 2 | – | 2 | – | 2 | – | 2 | – |
Discipline opționale | – | – | – | – | ||||
TEHNOLOGII | 3 | 0 | 3 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TIC | 2 | – | 2 | – | 1 | 1 CD tehnologii aplicate în ştiinţe sociale | 1 | 1 CD tehnologii aplicate în ştiinţe sociale |
Informatică | 1 | – | 1 | – | – | – | – | – |
Discipline opționale | – | – | – | – | ||||
CONSILIERE ŞI ORIENTARE | 2 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Consiliere şi orientareDezvoltare personală | 2 | – | 1 | – | 1 | – | 1 | – |
Discipline opționale | – | 1 CDŞ | 1 CDŞ | 1 CDŞ | ||||
TOTAL ore trunchi comun / curriculum stabilit la nivelul școlii | 30 | 0 | 29 | 1 | 25 | 5 | 19 | 6 |
TOTAL | 30 TC = 30 | 29 TC + 1 CDŞ= 30 | 25 TC + 3 CD + 2 CDŞ =30 | 19 TC + 2 CD + 4 CDŞ = 25 |
Prezentare a distribuţiei orelor pe arii curriculare şi total ore/săptămână/an de studiu.
LIMBĂ ŞI COMUNICARE | 7 | 0* | 8 | 0* | 8 | 0* | 6 | 1* |
MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII | 6 | 0 | 6 | 0 | 2 | 2 | 2 | 1 |
OM ŞI SOCIETATE | 8 | 0 | 7 | 0 | 9 | 1 | 7 | 2 |
ARTE | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
EDUCAŢIE FIZICĂ, SPORT ȘI SĂNĂTATE | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 |
TEHNOLOGII | 3 | 0 | 3 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 |
CONSILIERE ŞI ORIENTARE | 2 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TOTAL ore trunchi comun/curriculum stabilit la nivelul școlii | 30 | 0 | 29 | 1 | 25 | 5 | 19 | 6 |
TOTAL | 30 TC = 30 | 29 TC + 1 CDŞ= 30 | 25 TC + 3 CD + 2 CDŞ =30 | 19 TC + 2 CD + 4 CDŞ = 25 |
Observaţii:
*Se referă la numărul de ore CD şi CDS.
– datorită paletei mai ample de trasee educaţionale sau profesionale după finalizarea învăţământului secundar superior, numărul de ore alocate zonei de alegere (la diferite niveluri) este crescător şi considerabil
mai mare faţă de celelalte planuri cadru.
PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT
CICLUL INFERIOR AL LICEULUI – Clasele a IX-a și a X-a
CICLUL SUPERIOR AL LICEULUI – Clasele a XI-a și a XII-a
FILIERA TEORETICĂ, PROFIL UMANIST
SPECIALIZAREA: FILOLOGIE
ARIA CURRICULARĂ Disciplina |
Clasa a IX-a Ore/ săptămână |
Clasa a X-a ore/săptămână |
Clasa a XI-a ore/săptămână |
Clasa a XII-a ore/săptămână |
||||
Trunchi comun (TC) |
Curriculum stabilit la nivelul școlii (CD+CDS) |
Trunchi comun (TC) |
Curriculum stabilit la nivelul școlii (CD+CDS) |
Trunchi comun (TC) |
Curriculum stabilit la nivelul școlii (CD+CDS) |
Trunchi comun (TC) |
Curriculum stabilit la nivelul școlii (CD+CDS) |
|
LIMBĂ ŞI COMUNICARE | 8 | min. – max. | 8 | min. – max. | 11 | min. – max. | 10 | min. – max. |
Limba şi literatura română | 3 | – | 3 | – | 5 | – | 5 | – |
Limba modernă 1 | 2 | – | 2 | – | 2 | 2 CD de aprofundare la una dintre limbi | 2 | 1 CD de aprofundare la una dintre limbi |
Limba modernă 2 | 2 | – | 2 | – | 2 | 2 | ||
Limbă şi civilizaţie veche (latină/ greacă) | 1 | 1 | – | – | ||||
Discipline opționale | – | – | – | – | 2 – a treia limbă / lingvistică | – | 1 – a treia limbă / lingvistică | |
MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII | 6 | 0 | 6 | 0 | 2 | 2 | 2 | 1 |
Matematică | 2 | – | 2 | – | 2 – cercetare lingvistică | – | 2 – cercetare lingvistică | |
Fizică | 2 | – | 2 |
– | – | – | – | – |
Chimie | – | – | – | – | – | – | ||
Biologie | 2 | – | 2 | – | – | – | – | – |
Discipline opționale | – | – | – | – | – | 2 CD – teme integratoare privind înţelegerea lumii înconjurătoare | – | 1 CD – teme integratoare – analiză şi raţionament pe text ştiinţific |
OM ŞI SOCIETATE | 7 | 0 | 7 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 |
Istorie | 2 | – | 2 | – | 2 – abordări integratoare/ dezbateri | – | 2 – abordări integratoare/ dezbateri | – |
Geografie | 2 | – | 2 | – | – | – | ||
Discipline socio-umane | 2 |
– | 2 | – | 2 – abordări integratoare/ dezbateri | – | 2 – abordări integratoare/ dezbateri | – |
Religie/Morală | – | 1 – Cre-dinţe şi coduri morale | – | – | – | |||
Educație antreprenorială | 1 | – | 1 | – | 1 | – | 1 | – |
Discipline opționale | – | – | – | – | – | |||
ARTE | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Educație vizuală | 1 | – | 2- Istoria artelor clasice | – | 2- Istoria artelor moderne | – | – | – |
Educație muzicală | 1 | – | – | – | – | – | ||
Discipline opționale | – | – | – | – | – | |||
EDUCAŢIE FIZICĂ, SPORT ȘI SĂNĂTATE | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 |
Educaţie fizică | 2 | – | 2 | – | 2 | – | 2 | – |
Discipline opționale | – | – | – | – | ||||
TEHNOLOGII | 2 | 0 | 2 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TIC | 1 | – | 1 | – | 1 | 1 CD limbaje şi coduri | 1 | 1 CD limbaje şi coduri |
Informatică | 1 | – | 1 | – | – | – | – | – |
Discipline opționale | – | – | – | – | ||||
CONSILIERE ŞI ORIENTARE | 2 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Consiliere şi orientare. Dezvoltare personală. | 2 | – | 1 | – | 1 | – | 1 | – |
Discipline opționale | – | 1 CDŞ | 1 CDŞ | 1 CDŞ | ||||
TOTAL ore trunchi comun / curriculum stabilit la nivelul școlii | 30 | 0 | 29 | 1 | 24 | 6 | 21 | 4 |
TOTAL | 30 TC = 30 | 29 TC + 1 CDŞ= 30 | 24 TC + 3 CD + 1 CDŞ =30 | 21 TC + 3 CD + 1 CDŞ = 25 |
Stelian Victor FEDORCA,
Consilier Guvernul României
Florian Ionel LIXANDRU,
inspector școlar general, ISMB
Ana Elisabeta Naghi,
Ministerul Educației Naționale
Liliana TODERIUC,
inspector școlar general adjunct, ISMB
Gabriel VRÎNCEANU,
director CCD București