Un proiect iubit de copii

Vineri, 23 martie 2018, la Școala Gimnazială Mihail Sadoveanu, Fălticeni, a avut loc Deschiderea oficială a Programului Educaţional Internaţional „VIAŢA LA POZITIV“, în parteneriat cu Asociaţia POSITIVE LIFE România și Colegiul Tehnic „INDEPENDENŢA“ Sibiu.
Tema ediţiei a VII‑a, 2017 – 2018 este: „Misiuni pozitive: redescoperim România!“ Programul constă în realizarea unui proiect format din trei misiuni pozitive.
Coordonatorii programului la nivelul Școlii Gimnaziale M. Sadoveanu sunt:

  • la secțiunea ȘCOLAR, clasele V‑VIII, prof. Gabriela ŞTEFĂNESCU
  • iar la secțiunea JUNIOR, clasele I‑IV, prof. Elena‑Gabriela FILIP

Programul ,,Viaţa la pozitiv“ vine în com­pletarea activităţilor şcolare bazate pe educaţia formală, cu activităţi de timp liber, de animaţie culturală, dezvoltare personală şi profesională, care îşi propun dezvoltarea abilităţilor de socializare şi adaptare la schimbare a tinerilor, într‑o manieră pozitivă, oferind totodată modele pozitive de viaţă.
Programul este alcătuit dintr‑o sumă de proiecte care au în centrul preocupărilor acţiuni interactive între elevii din şcoli şi alţi factori din comunitate şi oferă alternative concrete pentru implicarea tinerilor în comunitate, dezvoltarea spiritului civic şi al competenţelor socio‑profesionale.
Altfel spus, dacă la şcoală elevul învaţă o multitudine de lucruri, care de cele mai multe ori nu au nici âo legătură cu viaţa de zi cu zi, iar apoi, în timpul liber aceştia sunt asediaţi de informaţii negative despre sine sau societatea din care provin, cum putem crede că viziunea lor asupra vieţii şi a lumii în general, mai poate fi una pozitivă, optimistă şi plăcută?
După o participare cu succes la ediția anterioară a programului, elevii voluntari pozitiviști au implicat tot mai mulți colegi din școală și au demarat misiunile pozitive de anul acesta – adevărate provocări.
Pentru Secțiunea Junior misiunile desem­nate sunt:
Organizați sesiuni de lectură în spații publice cu versuri care prezintă România (aspecte legate de tradiții, natură, obiceiuri, cultură, mod de viață, aspecte sociale) ale unor poeți români.
Creați o reclamă video de max. 3 minute, prin care să promovăm România.
Să ne imaginăm că suntem agenție de turism și trebuie să creăm pachete turistice cu localitățile importante din regiunea noastră (monumente istorice, legende, personalități, tradiții și obiceiuri, gastronomie, stațiuni balneoclimaterice, trasee turistice, monumente ale naturii).
Pentru Secțiunea Școlar misiunile sunt:
Deschideți în școală „Fabrica de fapte bune“, care va funcționa minimum 30 de zile.
Identificați pe harta României localitatea voastră. Trasați o linie dreaptă între aceasta și cea mai îndepărtată localitate (oraș sau sat) de pe hartă. Menționați numărul de kilometri care despart cele două localități și identificați pe traiectoria acestei linii: cursuri de apă, forme de relief, monumente istorice, rezervații naturale, orașe, cetăți/castele, case memoriale, stațiuni turistice etc. Prezentați toate elementele descoperite public în localitatea voastră și prin texte, fotografii, materiale video.
Prezentați localitatea voastră prin intermediul a cel puțin 100 de instantanee fotografice cu: parcuri, clădiri, sedii de instituții, alte spații publice, statui, persoane cunoscute în comunitate, vârstnici care pot prezenta legende ale localității etc. Fiecare fotografie să fie însoțită de un text explicativ sau mărturie a unei persoane. Realizați o expoziție în localitate și un album foto distinct pe pagina proiectului.
Activitățile sunt în desfășurare deja: se postează afișe, se primesc sugestii de fapte bune în Cutia Minunilor, se stâng alimente pentru un Cămin de bătrâni de la Bogdănești, ce funcționează în mare parte din donații, se studiază istoria și geografia locală, dar și cea a României cu mare sârguință, se selectează poezii potrivite, se îmbracă tot mai des costumul popular… Toate aceste lucruri s‑ar fi realizat cu mari eforturi din partea profesorilor, dar acum elevii sunt cei care vin cu idei, sunt foarte implicați emoțional și fac totul cu mare entuziasm și plăcere.
Prof. Gabriela ŞTEFĂNESCU,
Prof. Elena‑Gabriela FILIP