Socialize

Facebook
Home » Invatamant » Prescolar » Un schimb de bune practici în parteneriatul strategic Erasmus+ „The New Heroes of Europe“

Un schimb de bune practici în parteneriatul strategic Erasmus+ „The New Heroes of Europe“

Parteneriatul strategic Erasmus+ „The New Heroes of Europe“, ce se derulează în Grădinița Floare albastră din București, urmărește îmbunătățirea și promovarea unor noi strategii de predare și învățare, care să conducă la o mai bună calitate a învățământului preșcolar și primar, cu incluziune socială eficientă.

În perioada 14-20 martie a avut loc în orașul Shumen, din Bulgaria, prima activitate de învățare, pe o perioadă de șapte zile, la care au participat și cadre didactice din grădinița noastră, alături de parteneri din Polonia, Italia, Franța, Cipru și Bulgaria. Tema principală a trainingului a fost „Integrarea educațională prin literatură și artă, muncă și compasiune“.

Activitatea de învățare s-a bazat pe un schimb de bune practici și idei din experiența fiecărei țări partenere. Au fost prezentate activități cu preșcolarii în grădinițele gazde, în care au fost utilizate și tehnologii moderne.

Fiecare lecție s-a bazat pe inițiativa și ideile copiilor și s-a realizat de ei cu ajutorul adulților. Acest lucru va stimula participarea activă a copiilor, încrederea în sine, inițiativa.

Proiectul se bazează pe teoriile învățării experiențiale și urmărește, pe de o parte, încurajarea profesorilor de a integra noile strategii didactice de învățare mai puțin utilizate, care nu se limitează la cele din programe, ci include și competențe-cheie de dezvoltare, cu accent pe antreprenoriat social, abilități active de învățare în materie de incluziune socială, comunicare în limbile străine și străine, identitate culturală și creativitate.

Fiecare școală parteneră a prezentat modul de realizare cu copiii  a sarcinilor primite la prima întâlnire din România. Sarcinile primite s-au bazat pe două povești românești: „Povestea ursului cafeniu“ și „Cei trei fluturași“. Aceste povești  le-au  dat copiilor posibilitatea de a rezolva probleme de viață pornind de la textul literar. Copiii din fiecare țară au dat dovadă de multă creativitate, dar mai ales au înțeles ce înseamnă prietenia, generozitatea și curajul. Cadrele didactice s-au folosit de mesajul poveștilor pentru a vorbi de diversitate, respect reciproc și  solidaritate. Fiecare școală se confruntă cu diverse grupuri vulnerabile  ce trebuie  integrate în colectiv: imigranți, copii cu CES, copii din familii sărace etc. Proiectul le oferă posibilitatea profesorilor să descopere noi strategii didactice pentru  a realiza  incluziunea socială.

Pentru o vizibilitate crescută a proiectului și pentru disemi­narea cât mai largă a rezultatelor de până la această dată, în Bulgaria a avut loc și un simpozion, în care fiecare țară parteneră a expus exemple din activitatea desfășurată în proiect. În sala de conferință au fost prezenți reprezentanți ai oficialităților din oraș, dar și un număr mare de profesori din grădinițele și școlile din zonă.

Schimbul de practici educaționale  și diversitate culturală  în învățământul preșcolar și primar  duce la îmbunătățirea calificării profesionale și creșterea satisfacției muncii cotidiene.

Ștefana ANTONOVICI,
Grădinița Floare albastră, București